Friday, December 10, 2010

Kita tak keseorangan....

Assalamualaikum,
Teman-teman dan pengunjung blog ini.

Memang kehendak Allah tiada siapa dapat menghalang. 25 tahun lalu saya tak menjangka dunia kita akan menjadi seperti hari ini,dengan kemudahan internet dsb. Sememangnya dunia kini tiada sempadan lagi pada hakikatnya. kita mudah berhubung, berkomunikasi.. hendaknya kita gunakan kemudahan ini untuk meningkatkan iman, untuk perjuangan agama, untuk menambah ilmu pengetahuan. Insya Allah dalam dunia ini kita tak keseorangan.. kita ada ramai kawan seperjuangan dalam menegakkan syiar agama.
Mari memuji Allah yang memberi ketenangan hati kepada kita dan keluarga. Alhamdulillah.. Alhamdulillah.

Saya dan anda, kita semua.. mari gerakkan satu perjuangan kembalikan suasana takwa dan mahabbah dalam hidup kita. Suburkan hati kita dengan iman. Bakar semangat juang. Pada masa yang sama, serikan rumahtangga kita dengan bunga-bunga cinta. Sayangi ahli keluarga kita sepenuhnya. Pasangan hidup kita itulah orang terbaik yg Allah tetapkan untuk kita usahakan kebahagiaan dunia akhirat. Anak-anak kita itulah pewaris perjuangan kita. Tapi jangan sekali-kali lupa ibu bapa kita.

Di kesempatan posting ini, saya ingin berkongsi satu hadis :
Rasulullah SAW pernah bersabda kepada Rabi'ah bin Ka'ab al-Aslami, "Wahai Rabi'ah, mintalah sesuatu daripadaku." Rabi'ah menjawab:"Aku minta agar dapat bersama tuan nanti di syurga."
Baginda bersabda lagi : "Apakah ada permintaan yang lain ?" Rabi'ah berkata: "Itu sahaja." Rasulullah lalu bersabda yang bermaksud : "Maka bantulah aku dengan memperbanyakkan sujud." (Riwayat Muslim)
Hadis ini menyatakan kita boleh bersama-sama Rasulullah di Syurga Firdaus dengan rahmat Allah, dengan kita banyakkan solat sunat.

No comments: