Thursday, December 31, 2009

SELAMAT TAHUN BARU

Tahun Baru Hijrah telah membuka tirainya. Tahun Baru 2010 akan bermula tak sampai 3 jam dari masa saya menulis posting ini. Kepada diriku dan anda semua yang mengunjungi blog saya ini, diucapkan selamat tahun baru 2010 dan salam maal hijrah. Tahun baru hijrah kali ini saya betul-betul berhijrah dari segi perjawatan. Daripada ketua panitia pendidikan moral saya berhijrah ke ketua panitia geografi. Insya Allah akan saya berikan komitmen sebaik mungkin. Berhijrah bermakna berubah. Insya Allah saya akan berubah demi kebaikan insan yang saya amat kasihi, tak lain tak bukan diri saya sendiri. Tuhan Maha Kuasa, Maha Penyayang,saya sangat yakin ini semua perancangan Allah s.w.t. Untuk anak-anakku tercinta, dan isteriku yang amat ku sayang, akan saya berkorban untuk mereka, insya Allah. Tiadalah kejayaan akan diperoleh tanpa doa, sokongan, bantuan, kasih sayang isteri dan anak-anak. Buat bonda dan ayahanda, anakmu ini ingin membalas jasa, budi dan pengorbanan ayah bonda. Bondalah orang yang paling menyayangi anakanda dan begitulah juga sebaliknya.
Kuasa hijrah adalah kuasa untuk berubah... Saya mengajak teman-teman semua muhasabah diri, tanam azam, kuatkan tekad, buat perancangan dan buatlah tindakan dengan cekal dan tabah, tidak takut cabaran dan halangan yang mendatang. Kerana... kita ada iman. Kita pohon hidayah dan kekuatan dari Allah. Selamat tahun baru.

No comments: